Wpływ na osoby mające wpływ na decyzje zakupowe

Marketerzy / reklamodawcy zwykle koncentrują swoje wysiłki na osobach odpowiedzialnych za dokonanie zakupu. W wielu przypadkach jest to skuteczne podejście, ale w innych może spowodować zupełnie bezużyteczną kampanię marketingową.

Virgin Mobile przyjęła bardziej efektywne podejście do marketingu swoich usług telefonii komórkowej, koncentrując się nie na osobach, które dokonywałyby rzeczywistego zakupu, ale na tych, którzy mają wpływ na osoby dokonujące zakupu. Aby ta kampania zadziałała, Virgin stworzyła wirusową stronę internetową o nazwie Parental Enlightenment Kit, która zawiera wiele wskazówek (często zabawnych), jak przekonać rodziców do zakupu dla nich telefonu Virgin Mobile. Wpływając na nastolatków, Virgin zwielokrotniła skuteczność kampanii marketingowej z trzech powodów:

1. Nastolatki będą nieustannie wspominać o telefonie / usłudze swoim rodzicom, dopóki go nie otrzymają – kampania Virgin będzie działać jeszcze długo po odejściu nastolatka od komputera.

2. Takie podejście jest dokładnie tym typem rzeczy, które rozprzestrzeniają się wirusowo. Kiedy nastolatki opowiadają o tym swoim znajomym, jego skuteczność gwałtownie wzrośnie.

3. Skierowali się na najbardziej prawdopodobnego decydenta, a nie osobę odpowiedzialną za zakup.

Firmy z innych branż przyjęły to samo podejście i osiągnęły niesamowite wyniki. Na przykład Pfizer skierował się do mężczyzn z zaburzeniami erekcji (termin bardziej określany jako na impotencję), a nie do lekarzy, którzy faktycznie przepisaliby lek (Viagrę) w celu jej leczenia. Możesz przyjąć takie samo podejście do promowania swojego produktu / usługi i czerpać ogromne korzyści.